1 lipca 2013 roku został uruchomiony Zintegrowany Informator Pacjenta (ZIP) czyli ogólnopolski serwis internetowy, w którym znajdą Państwo wszelkie informacje przydatne dla pacjentów oraz możliwość dostępu do historii swojego leczenia. Starostwo Powiatowe w Opocznie 16 października 2013 roku organizuje pierwsze spotkanie, na którym będzie można otrzymać kod dostępu do swojego konta w NFZ. W ten sposób każdy zainteresowany na bieżąco poprzez internet będzie mógł sprawdzić jakie zabiegi i jak sfinansowane przypisane są do jego konta. Zapraszamy do zapoznania się z zawartością i zaletami systemu oraz do założenia konta. Na spotkanie, które odbędzie się w dniu 16. 10. 2013 roku w godzinach 10.00 – 14.00 w pokoju przewodniczącego Rady Powiatu, na parterze Starostwa ul. Kwiatowa 1a - należy zabrać ze sobą dowód osobisty.
ZIP, czyli Zintegrowany Informator Pacjenta, jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Co zyskujesz rejestrując się w ZIP
• Szybki dostęp do informacji o Twoim prawie do świadczeń zdrowotnych.
• Wiedzę o leczeniu i udzielonych świadczeniach oraz o przepisanych lekach.
• Informację o kwotach, które zostały przekazane na sfinansowanie Twojego leczenia.
Wszystkim którzy nie będą mogli uczestniczyć w spotkaniu podpowiadamy jak uzyskać dostęp do ZIP
Żeby mieć dostęp do informacji o swoim leczeniu, danych medycznych i finansowaniu udzielonych świadczeń zapoznaj się z zasadami korzystania z ZIP (przez internet lub w oddziale NFZ), a następnie wejdź na stronę rejestracji - zip.nfz.gov.pl, - i wypełnij zamieszczony formularz. Po wypełnieniu wniosku udaj się z dowodem osobistym do oddziału NFZ w celu uzyskania danych dostępowych (identyfikator użytkownika oraz tymczasowe hasło). Po ich otrzymaniu możesz zacząć korzystać z serwisu. Zarówno rejestracja jak i korzystanie z serwisu są bezpłatne.
Ważne! Żeby korzystać z serwisu nie wystarczy rejestracja na stronie internetowej. Informacje o Tobie udostępniane w Informatorze są tak zwanymi "danymi wrażliwymi" i zgodnie zasadami ochrony danych osobowych oraz wytycznymi GIODO, podlegają szczególnej ochronie. Dlatego wymagana jest Twoja osobista wizyta w siedzibie Funduszu.
Informacje o Twoim leczeniu pojawią się w serwisie po upływie co najmniej 24 godzin od otrzymania loginu i hasła oraz będą aktualizowane raz na dobę.
Pamiętaj jednak, że dane pojawiają się w Informatorze dopiero wtedy, kiedy NFZ otrzyma je od świadczeniodawców (może to potrwać nawet do 2 miesięcy). Nie oczekuj zatem, że zobaczysz w zestawieniu np. niedawno zrealizowaną receptę. Wiedz również, że przedstawione dane mogą się zmieniać w trakcie roku, gdy świadczeniodawca dokona np. korekty faktury.
Gdzie w Łódzkiem można założyć konto w ZIP?
Niezbędne formalności można załatwić w Łódzkim Oddziale Wojewódzkim NFZ:
• Sala obsługi ŁOW NFZ, ul. Kopcińskiego 56, 90-032 Łódź od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00, we wtorek godz. 8.00 - 18.00
• Delegatura NFZ w Piotrkowie Trybunalskim, al. Armii Krajowej 15, (wejście od ul. Szkolnej), 97-300 Piotrków Trybunalski, tel. 42 27 54 115
• Delegatura w Sieradzu, plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz, tel. 42 275 41 28
• Delegatura w Skierniewicach, ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice, tel. 46 834 16 19.
• Delegatury są czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00.