W załączniku publikujemy porównanie pierwszej i drugiej samooceny CAF.
Wspólna Metoda Oceny – CAF, jest narzędziem zarządzania jakością, zainspirowanym przez Model Doskonałości Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością oraz modelem Kompleksowego Zarządzania Jakością TQM przeznaczonym dla jednostek administracji publicznej.
Podobnie jak Kompleksowe Zarządzanie jakością (TQM), narzędzie CAF wpisuje się w fundamentalne zasady doskonałości: zorientowanie na wyniki, skupienie na obywatelach - klientach, przywództwo i stałość celów, zarządzanie przez procesy i fakty, współuczestnictwo pracowników, stałe doskonalenie i innowacyjność, wzajemne korzystne partnerstwo i odpowiedzialność społeczna Jednostki. Jest to model całościowego przeglądu funkcjonowania Urzędu, z uwzględnieniem analizy wyników jej działalności oraz potencjału organizacyjnego, oparte na założeniu, że osiągnięcie pożądanych rezultatów działań Urzędu zależy od jakości przywództwa, wpływającego na politykę i strategię Starostwa, zarządzanie zasobami ludzkimi, działania w zakresie nawiązywania relacji partnerskich, zasoby i procesy.
W grudniu 2011 roku, w związku z wdrożeniem i zastosowaniem metody CAF w zarządzaniu Urzędem, Starostwo Powiatowe w Opocznie uzyskało Certyfikat poświadczający udział w projekcie systemowym „Przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do stosowania Wspólnej Metody Oceny CAF w procesie mierzenia potencjału i dokonań poprzez szkolenia pracowników i pomoc doraźną”, realizowanym przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Zgodnie z tą metodą, Urząd należy poddawać regularnie ( średnio co 2 lata) jednoczesnemu oglądowi z różnych punktów widzenia, w ramach całościowego procesu analizy wyników jego działalności. Tym samym, zgodnie z założeniami Metody CAF, w Starostwie Powiatowym w Opocznie w miesiącach maj – czerwiec 2014 r. przeprowadzone zostało kolejne badanie jakości pracy Urzędu.