Opoczno

Poniedziałek/25.11.2024
|Elżbiety, Katarzyny, Klemensa
2.jpg
Żeromski w badaniu PISA
10-03-2009
 
 
 
 
Wyślij link mailem
grafika
Żeromski w badaniu PISA

    Dnia 11 marca 2009 r. uczniowie dwóch klas Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Opocznie wzięli udział w Programie Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA).
    Zespół Szkół Ogólnokształcących jest jedną z 200 szkół ponadgimnazjalnych w Polsce, w której realizowany jest Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA). Jest to program badawczy realizowany Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). W badaniu biorą udział uczniowie z ponad 60 krajów europejskich i pozaeuropejskich, w tym z Australii, Brazylii, Czech, Francji, Japonii, Chin, Meksyku, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji i Stanów Zjednoczonych. W badaniu bierze udział również Polska, w której Program koordynowany jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, a realizowany przez Polską Akademię Nauk.
    Badanie przeprowadzane jest co 3 lata. Dzięki temu można ocenić, jak zmienia się poziom wiedzy i umiejętności młodzieży. Wyniki podlegają analizie w Ministerstwie Edukacji Narodowej, kuratoriach oświaty i w szkołach oraz szeroko komentowane w radio, prasie i telewizji. Po każdym cyklu badań przygotowywany jest raport, który pozwala doskonalić programy nauczania w krajach uczestniczących w badaniu.
    Badanie zostało przygotowane przez międzynarodowy komitet ekspertów w ścisłej współpracy ze specjalistami z krajów uczestniczących w Programie. Uznano, że dla funkcjonowania we współczesnym, szybko zmieniającym się świecie, niezbędna jest podstawowa wiedza z zakresu języka ojczystego, matematyki i nauk przyrodniczych, tzn. biologii, fizyki i chemii. I właśnie tych dziedzin dotyczą zadania.
    Celem badania wiedzy i umiejętności uczniów jest określenie, na ile młodzież w różnych krajach przygotowana jest do pełnego uczestnictwa w „dorosłym” życiu. Aby w pełni uczestniczyć w tym życiu, nie wystarcza  być fachowcem w jednej dziedzinie – zawodowej. niezbędna jest wiedza i umiejętności z zakresu języka ojczystego, matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych przedmiotów, których naucza się w szkołach na całym świecie. Program PISA ma sprawdzić czy uczniowie potrafią zastosować wiedzę w praktyce oraz na ile są przygotowani do samodzielnego uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy. Uczestnictwo w PISA jest szczególnie ważne dla Polski i innych krajów, znajdujących się w podobne sytuacji. Porównując wyniki uzyskane przez polską młodzież z wynikami młodzieży z przodujących krajów świata można określić, w jakich obszarach wiedzy i umiejętności występują u nas braki i niedociągnięcia, a w dalszej perspektywie – nadrobić je.
    Jednocześnie przeprowadzone zostało badanie: Nasza dalsza nauka i praca, mające na celu przybliżenie realiów nauki w szkołach ponadgimnazjalnych, ich uwarunkowań i efektów jakie przynoszą. Celem tego badania jest monitorowanie losów uczniów objętych Programem PISA dotyczących kolejnych etapów kształcenia, rodzaju podjętych studiów wyższych i kariery zawodowej. Chodzi o sprawdzenie, na ile skuteczne są działania władz, zmierzające do wyrównywania szans dalszego kształcenia i pracy uczniów.
 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.