Opoczyński Szpital z ISO 9001
28-11-2007
Opoczyński szpital dostał ISO. Radości nie ukrywa Jerzy Filipecki, dyrektor placówki. Dyrektor ma nadzieję, że ludzie przychodzący do szpitala będą mogli już wkrótce zauważyć jak wiele zmienia się tutaj na lepsze. Po przyznaniu ISO lepiej dla szpitala powinny wyglądać także kontrakty zawierane z Narodowym Funduszem Zdrowia. Uroczyste wręczenie certyfikatu jakości opoczyńskiemu szpitalowi nastąpiło na 27 listopada.
Czym jest ISO?
Norma ISO 9001 należy do rodziny norm ISO serii 9000, które są uznawane na świecie za standardy wyznaczające sposób działania przedsiębiorstwa dotyczy obszaru zarządzania jakością.
Przedmiotem normy ISO 9001:2000 jest zgodność produktów i usług z ustalonymi wymaganiami klientów, jako droga do osiągania ich zadowolenia. Oznacza to, ze wszyscy pracownicy Szpitala dokładają wszelkich starań, by zaspokoić oczekiwania naszych pacjentów i permanentnie doskonalić swoją pracę.
Norma formułuje miedzy innymi osiem głównych zasad, które wspierają w osiąganiu założonych celów. Należą do nich:
- koncentracja na pacjencie, czyli zrozumienie aktualnych i przyszłych potrzeb najważniejszego klienta. Wyjście naprzeciw jego wymaganiom oraz przewidywanie i wyprzedzenie oczekiwań jakie klient może wyrazić.
- przywództwo - Powinno uwzględniać cele, kierunek działania oraz kreować wewnętrzne środowisko organizacji. Powinno sprzyjać pełnemu zaangażowaniu pracowników organizacji do osiągnięcia założonych celów.
- zaangażowanie ludzi - Uzyskanie całkowitego zaangażowania ludzi umożliwia pełne wykorzystanie ich zdolności z maksymalną korzyścią dla organizacji.
- podejście procesowe - Założony wynik osiąga się bardziej efektywnie, gdy zasoby i działania zarządzane są jako proces.
- podejście systemowe do zarządzania - Zidentyfikowanie systemu wzajemnie zależnych procesów, zrozumienie współzależności i umiejętne zarządzanie przyczynia się do zwiększenia skuteczności i efektywności działania organizacji.
- ciągłe doskonalenie - Stałym celem organizacji jest ciągłe doskonalenie.
- opieranie się na faktach w podejmowaniu decyzji - Skuteczne decyzje opierają się na logicznej analizie posiadanych danych i informacji.
- wzajemne korzystne powiązania dostawców. Ustanowienie wzajemnie korzystnych powiązań między organizacją i jej dostawcami podnosi zdolność do generowania zysków.