Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa
08-03-2011
W dniu 07 marca br. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opocznie odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, działającej przy Staroście Opoczyńskim. Na posiedzeniu tym omówiono propozycję zadań przedstawionych przez powiatowe służby, inspekcje i straże do projektu „Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego – Bezpieczny powiat- na lata 2011 – 2014”.
Jest to kompleksowy program poprawy bezpieczeństwa na terenie Powiatu, adresowany do wszystkich środowisk zainteresowanych ograniczeniem przestępczości i patologii. W Programie tym wskazane są wszystkie obszary zagrożeń i przedsięwzięcia do realizacji, wskazani są partnerzy do współpracy w realizacji tego Programu, oraz terminy realizacji tych zadań. Głównie są to inspekcje, straże funkcjonujące na terenie Powiatu, oraz powiatowe jednostki organizacyjne zajmujące się tą tematyką. Podczas posiedzenia Komisji wszystkie wskazane zadania zostały omówione przez szefów, tj.: Komendanta KPP w Opocznie, Komendanta PPSP w Opocznie, Inspektora Powiatowego PPIS w Opocznie, Inspektora Powiatowego PIW w Opocznie, Dyrektora PUP w Opocznie, Dyrektor PCPR w Opocznie, Dyrektora ZDP w Opocznie, Inspektora Powiatowego PINB w Opocznie.
Na podstawie art.38a ust.2 pkt.3) ustawy o samorządzie powiatowym do zadań tej Komisji należy przygotowanie projektu „Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego”, a do właściwości Rady Powiatu (art. 12 pkt.9b) należy podjęcie uchwały o uchwaleniu tego Programu, który zostanie przedstawiony Radzie Powiatu w Opocznie w miesiącu marcu br., po uprzednim przyjęciu i pozytywnym zaopiniowaniu przez Zarząd Powiatu.