Opoczno

Sobota/23.11.2024
|Adeli, Felicyty, Klemensa
3.JPG
Ustanawianie społecznych opiekunów zabytków
15-06-2011
 
 
 
 
Wyślij link mailem
grafika
Ustanawianie społecznych opiekunów zabytków

Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 50, poz. 362, Nr 126, poz. 875, z 2007 r. Nr 192, poz. 1394, z 2009 r. Nr 31, poz. 206, Nr 97, poz. 804, z 2010 r. Nr 75, poz. 474, Nr 130, poz. 871).

Kto może ubiegać się o uprawnienia społecznego opiekuna zabytków:
1.Osoba, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, nie była karana za przestępstwa popełnione umyślnie oraz posiada wiedzę w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
2.Osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej (np. stowarzyszenie, instytucja, szkoła, których cele statutowe przewidują realizację zadań związanych z ochroną zabytków).

Sposób załatwienia sprawy:
1.Kandydat na społecznego opiekuna zabytków zgłasza na piśmie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków wolę pełnienia tej funkcji, dostarczając w załączeniu oryginały  wymaganych dokumentów.
2.Po pozytywnej weryfikacji kandydata Wojewódzki Konserwator Zabytków wnioskuje do Starosty Opoczyńskiego o ustanowienie Społecznego Opiekuna Zbytków, odsyłając oryginały dokumentów kandydata.
3.Kandydat przesyła do Starosty Opoczyńskiego kopię zgłoszenia
4.Starosta ustanawia Społecznego Opiekuna Zabytków, wydając:
-osobie fizycznej – legitymację społecznego opiekuna zabytków,
-osobie prawnej lub innej jednostce organizacyjnej – zaświadczenie.
5.Osoba fizyczna, po wpisaniu na listę społecznych opiekunów zabytków prowadzoną przez Starostę, zobowiązana jest dostarczyć fotografię, która niezbędna jest do przygotowania legitymacji.
6.Jeżeli opiekun przestał spełniać wymagania określone w art. 103 ust. 2 wyżej wskazanej ustawy Starosta, na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, cofa ustanowienie społecznego opiekuna zabytków.

Wymagane dokumenty:
1.Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
2.Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
3.Oświadczenie o posiadaniu wiedzy w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kopię dyplomu uczelni lub zaświadczenia potwierdzającego ukończenie kursu.

Miejsce załatwienia sprawy:
-Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim, 97-300 Piotrków Tryb., ul. Farna 8. Tel. 44 / 647 62 79
-Starostwo Powiatowe w Opocznie, Wydział Oświaty, Promocji i Funduszy Unijnych, 26-300 Opoczno, ul. Rolna 6, Tel. 44 / 736 15 51 w. 27, e-mail:
W w/w urzędach można również otrzymać dodatkowe informacje w sprawie.

Opłaty:
-bez opłat.

 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.