W dniu 1 lipca w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Opocznie odbyło się spotkanie informacyjne poświęcone systemowi Samorządowej Platformy Informacyjnej (SEPI).
Na zaproszenie Starosty Opoczyńskiego, pana Jana Wieruszewskiego, w spotkaniu uczestniczyli przedstawicieli jednostek samorządów terytorialnych, instytucji zabezpieczenia socjalnego i bezpieczeństwa publicznego z terenu Powiatu Opoczyńskiego, m.in. Komendy Powiatowej Policji, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, miejskich i gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej.
Zalety i sposób funkcjonowania systemu wymiany informacji prezentowali przedstawiciele firmy Signity, autora programu SEPI.
Wdrożenie systemu w skali całego powiatu umożliwi szybką wymianę informacji pomiędzy zainteresowanymi instytucjami i urzędami o sytuacji osób, będących ich klientami. Nie bez znaczenia jest możliwości ograniczenia wizyt zainteresowanych osób w poszczególnych urzędach i instytucjach w celu uzyskania potrzebnych dokumentów. Po wdrożeniu systemu pracownicy tych instytucji publicznych będą mogli uzyskać drogą elektroniczną potrzebne informacje do obsługi swoich klientów.
Powiatowy Urząd Pracy w Opocznie podjął się uruchomienia platformy i sfinansowania zakupu serwera wymiany informacji, co stanowi największą część kosztów uruchomienia systemu.
Wdrożenie systemu w jednostkach bądź urzędach, będących odbiorcami informacji z centralnego serwera wymiany informacji nie będzie stanowić istotnego obciążenia w budżetach tych instytucji. Przy przychylnym stanowisku Burmistrzów i Wójtów gmin możliwe jest objęcie wszystkich jednostek zabezpieczenia socjalnego obywateli w Powiecie Opoczyńskim systemem wymiany informacji. Ułatwi to znacznie a przede wszystkim przyspieszy uzyskiwanie potrzebnych informacji dla obsługi mieszkańców tych miast i gmin.
Samorządowa Platforma Informacyjna pozwala na wymianę informacji pomiędzy konkretnymi jego użytkownikami, bez względu na lokalizację serwera centralnego.
Ważną cechą systemu jest jego modułowość, pozwalająca na rozbudowę i przystępowanie sukcesywnie nowych użytkowników.