W dniu 10 listopada 2011 roku w Starostwie Powiatowym w Opocznie doszło do spotkania samorządowców województwa łódzkiego w celu zapoznania się z warunkami uczestnictwa w konkursie organizowanym przez MSWiA dla samorządów, które uczestniczą we Wspólnej metodzie oceny CAF w ramach poddziałania 5.2.1. pn. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
W spotkaniu tym udział wzięli:
1. Jan Wieruszewski Starosta Opoczyński
2. Grażyna Wielgus Sekretarz Powiatu ( Koordynator CAF w Starostwie Powiatowym w Opocznie)
3. Iwona Pluta Wicewójt Gminy Paradyż ( Koordynator CAF w Urzędzie Gminy w Paradyżu)
4. Renata Świeściak Wicewójt Gminy Sokolniki ( Koordynator CAF w Urzędzie Gminy w Sokolnikach)
5. Wanda Nowak Sekretarz Urzędu Gminy i Miasta Szadek ( Koordynator CAF w Urzędzie Gminy i Miasta Szadek)
6. Piotr Libera (Koordynator CAF w Gminie Czelądź)
7. Krystyna Daulas przedstawiciel firmy Certes Warszawa
Podczas spotkania omówiono niżej wymienione tematy:
1.Krótkie przedstawienie wyników oceny CAF w poszczególnych kryteriach dla Powiatu i każdej z Gmin – uczestniczących w spotkaniu
2.Wyodrębnienie wspólnych dla wszystkich elementów problemowych, które powinny znaleźć się we wniosku składanym do MSWiA przy założeniu, że CAF jest podstawą dla dokonania analizy problemowej
3.Dyskusja nad możliwymi sposobami działania w celu złagodzenia kwestii problemowych omawianych w pkt. 1 i 2
4.Burza mózgów dotycząca pozostałych potrzeb partnerów, których jednoznacznie nie można przypisać do CAF i wspólne określenie strategii przypisania tych działań do wniosku
5.Określenie kwestii odrębnych dla poszczególnych gmin i zastanowienie się w jakiej formie mogą one znaleźć się we wniosku wraz z uzasadnieniami do nich
6.Określenie harmonogramu prac nad wnioskiem składanego w ramach poddziałania 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
Złożenie wspólnie tego wniosku przez 5 JST jest możliwe dzięki temu, że samorządy te przystąpiły do Wspólnej Metody oceny CAF, zgodnie z trendami jakie są obecnie. Efektem tych działań ma być poprawa jakości zarządzania w administracji i poprawa świadczenia usług przez administrację dla mieszkańców danych jednostek samorządu.