W dniu 07 grudnia br. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opocznie przy ul. Kwiatowej 1a odbyło się spotkanie władz 5 jednostek samorządu terytorialnego, tj. Powiatu Opoczyńskiego, Gminy i Miasta Szadek, oraz gmin: Paradyża, Widawy i Cielądza, jak również przedstawiciela firmy Certes Sp. Z o. o. z siedzibą w Warszawie.
Podczas spotkania władze samorządowe, wspólnie z firmą Certes, ustanowiły partnerstwo na rzecz realizacji projektu „Razem dla rozwoju”, realizowanego w ramach Priorytetu V „Dobre rządzenie” Działanie 5.2. „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej” Podziałanie 5.2.1 „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Samorządy podjęły to taką decyzje w związku z tym, że Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w miesiącu grudniu br. ogłosi konkurs nr 1/POKL/5.2.1./2011 pn. „Doskonalenie zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego na podstawie wyników Wspólnej Metody Oceny (CAF)”. Dofinansowanie jakie można uzyskać w ramach tego Projektu to 2 mln zl.
Podpisana Umowa partnerska określa zasady funkcjonowania Partnerstwa, zasady współpracy Lidera Partnerstwa i Partnerów oraz współpracy miedzy Partnerami przy realizacji tego Projektu. Strony ustaliły, że Certes Sp. z o. o. będzie pełnił funkcję Lidera Partnerstwa, a jednostki samorządu terytorialnego ( 5 JST) – funkcję Partnerów w Projekcie. Wszystkie te działania mają służyć podniesieniu jakości usług, jakie świadczą samorządy dla swoich mieszkańców.