18.11.2013 w Kielcach odbyło się spotkanie koordynacyjne w którym wziął udział starosta opoczyński Marek Ksyta i burmistrz Jan Wieruszewski. temat spotkania to „Budowa peronu na stacji Opoczno Południe i dostosowanie istniejącego obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do pełnienia funkcji przejścia podziemnego dla pieszych” w ramach zadania pn: Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa.
Na spotkaniu uzgodniono ostateczna wersję koncepcji programowo – przestrzennej umożliwiającej połączenie projektów realizowanych w ramach oddzielnych zadań tj.: „Budowa peronu na stacji Opoczno Południe i dostosowanie istniejącego obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do pełnienia funkcji przejścia podziemnego dla pieszych” w ramach zadania pn: Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa. – wykonywana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz ………………. ……….
Zamawiający przekazał Wykonawcy robót uwagi dotyczące projektów budowlanych w zakresie:
- Przebudowy układu torowego wraz z budową peronu i odwodnienia
- Budowy małej architektury i informacji pasażerskiej na peronie
- Budowy urządzeń megafonowej informacji dla podróżnych, sygnalizacji czasu
oraz monitoringu wraz z przebudową infrastruktury teletechnicznej
- Przebudowa przepustu w km 91,972
- Dostosowania mostu w km 92,720 do funkcji przejścia dla pieszych
Wykonawca przekazał zamawiającemu projekt budowlany w zakresie przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym
Projekt parkingu Wykonawca przekaże do końca listopada br. Z uwagi na to, iż parking oraz ciąg komunikacyjny w obrębie parkingu będą realizowane jako dwa odrębne zadania, projekty na w/w roboty należy wykonać jako odrębne opracowania.
Wykonawca poinformował, iż do dnia 22.11.2013 roku zostaną złożone do właściwych urzędów wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnej oraz decyzji środowiskowej.
Projekty oznakowania peronu oraz dojść do peronu podlegają uzgodnieniu z komórką organizacyjną odpowiedzialną za informację pasażerską w Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dla usprawnienia w/w uzgodnień proponuje się bezpośredni kontakt projektanta z osobą odpowiedzialną w Centrali za powyższe uzgodnienia – Pan Marcin Kulinicz tel. 22 47 339 94; kom. 883 358 020 mail .
Wykonawca wystąpi do IZ Skarżysko o możliwość zainstalowania monitoringu w pomieszczeniach dyżurnego ruchu na stacji Opoczno Płd.
Uzgodniono, iż umowy przyłączeniowe z PKP Energetyka na dostawę energii dla oświetlenia :
- peronu, zostanie podpisana przez IZ Skarżysko,
- parkingów po obu stronach torów, przejścia podziemnego oraz dojść do parkingów i peronu, przez UG Opoczno
Moc przyłączeniowa dla przejścia podziemnego będzie zwiększona o moc niezbędną dla oświetlenia parkingu po drugiej stronie torów (od strony toru 3)
UG Opoczno przekaże informację, o ile należy zwiększyć moc potrzebną do oświetlenia parkingu po drugiej stronie torów (od strony toru 3)
Uzgodniono, że Wykonawca zaprojektuje objęcie monitoringiem przejście podziemne oraz parking.
UG Opoczno przeanalizuje możliwość zainstalowania odbioru monitoringu w straży miejskiej Opoczno
Ze względu na zmianę koncepcji niezbędną do powiązania projektów przedłuża się Wykonawcy robót termin pozyskania ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę do dnia 28 lutego 2014 roku, natomiast wykonanie dokumentacji do dnia 29.11.2013 roku.
Zamawiający przypomina Wykonawcy o konieczności współpracy z przedstawicielami Starostwa i Gminy Opoczna na poszczególnych etapach opracowań.
Wykonawca zwrócił się z prośbą o pomoc w pozyskaniu z IZ Skarżysko aktualnej dokumentacji urządzeń srk stacji Opoczno Płd.