26 listopada 2015 r. w sali konferencyjnej Starostwa odbyła się XIII Sesja Rady Powiatu w Opocznie. Obrady rozpoczęła i poprowadziła przewodnicząca Rady Powiatu Maria Barbara Chomicz. W części uroczystej sesji starosta opoczyński Józef Róg wręczył listy gratulacyjne dla Pani Joanny Frańczuk, Pana Sławomira Kołodziejczyka, Pana Michała Rybaka, Pana Roberta Telusa oraz Pana Sławomira Telusa działających w Klubie HDK węzła Idzikowice za promowanie krwiodawstwa i krwiolecznictwa w powiecie opoczyńskim.
W części uroczystej podsumowane zostały również osiągnięcia sportowe uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Powiatu Opoczyńskiego za rok 2014/2015 (informacja o nagrodzonych szkołach dostępna w załączniku).
Statuetki i podziękowania zwycięskim szkołom wręczali: starosta opoczyński Józef Róg, wicestarosta Marcin Baranowski, przewodnicząca Rady Powiatu Maria Barbara Chomicz oraz przewodniczący Komisji Rodziny, Edukacji i Kultury Rafał Marszałek.
Po części uroczystej sesji nastąpiła część merytoryczna przeprowadzona według następującego porządku:
1. Otwarcie obrad.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu:
a) Nr X/15 z Sesji Rady Powiatu Opoczyńskiego z dnia 25 września 2015 r.,
b) Nr XI/15 z Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiat Opoczyńskiego z dnia 15 października 2015 r.,
c) Nr XII/15 z Nadzwyczajnej Sesji Rady Powiatu Opoczyńskiego z dnia 9 listopada 2015 r.
4. Sprawozdanie międzysesyjne z prac Zarządu Powiatu Opoczyńskiego.
5. Zapytania i interpelacje.
6. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych przez Powiat Opoczyński za rok szkolny 2014/2015.
7. Interwencja Kryzysowa i Poradnictwo Specjalistyczne w Powiecie Opoczyńskim.
8. Zmiana przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne – problemy związane z ich wdrożeniem.
9. Sytuacja domów pomocy społecznej w powiecie opoczyńskim.
10. Podjęcie uchwał:
a) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Opoczyńskiego na lata 2015 – 2022;
b) w sprawie zmian w budżecie na 2015 r.;
c) w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół i placówek publicznych prowadzonych przez podmioty inne niż Powiat Opoczyński oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania;
d) w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych i niepublicznych placówek oświatowych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania;
e) zmieniającej uchwałę w sprawie wykazu zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację;
f) w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingu strzeżonym oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu;
g) w sprawie opłat za usunięcie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających w 2016 r.;
h) w sprawie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Opoczyńskiego w I półroczu 2016 r.;
i) w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie ustanowienia dorocznej nagrody Powiatu Opoczyńskiego za osiągnięcia w dziedzinie kultury;
j) w sprawie wyłączenia Zaocznego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Opocznie z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Opocznie;
k) w sprawie zamiaru likwidacji Zaocznego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Opocznie;
l) w sprawie zmian w składach stałych komisji Rady Powiatu Opoczyńskiego;
m) w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu Opoczyńskiego.
11.Zapytania i wolne wnioski.
12.Zamknięcie obrad.