Starostwo Powiatowe w Opocznie, informuje o uruchomieniu przez Narodowy Fundusz Zdrowia pilotażowego badania satysfakcji Pacjenta podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), który ma na celu monitorowanie poziomu zadowolenia Pacjentów ze świadczeń zdrowotnych w oparciu o analizę odpowiedzi udzielonych w ankiecie.
Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do Pacjentów, którzy skorzystali ze świadczeń POZ w ciągu ostatnich 12 miesięcy ( z wyłączeniem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej). W ramach pilotażu przez trzy tygodnie (od 5 listopada 2015r. ) anonimowa ankieta będzie udostępniona Pacjentom na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia – http://ankiety.nfz.gov.pl/index.php/377824, a także w formie papierowej w punktach obsługi w siedzibie Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ oraz w delegaturach w Piotrkowie Trybunalskim, Sieradzu i Skierniewicach.
Wyniki ankiety mają wskazywać obszary w zakresie jakości obsługi Pacjentów, które należy wzmacniać, aby sprostać oczekiwaniom Pacjentów i osiągnąć najwyższe standardy. Opinie dotyczące opieki i usług posłużą w przyszłości do wypracowania jednego z kryteriów oceny jakości tak, aby przy pomocy tzw. wskaźnika korygującego umożliwić premiowanie najlepszych placówek medycznych. Fundusz zmierza premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być także opinia Pacjenta dotycząca opieki i usług wyrażona w ankiecie.