W Starostwie Powiatowym w Opocznie wprowadzony został system zarządzania kolejką do załatwienia wszelkich spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu związanych z rejestracją pojazdów i uprawnieniami do kierowania pojazdami.
Pobieranie biletu z automatu biletowego jest warunkiem załatwienia sprawy w wydziale. Bilet ten należy okazać pracownikowi przed obsługą. Interesanci bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie będą obsługiwani, a osoby, które przybyły zbyt późno, tuż przed zakończeniem pracy wydziału, mogą nie otrzymać biletu na dany dzień.
Instrukcja pobrania biletu w budynku Starostwa:
1. Po przybyciu do Starostwa Powiatowego należy pobrać bilet z automatu biletowego znajdującego się w korytarzu poczekalni przy Wydziale Komunikacji i Transportu. Na bilecie znajdują się takie informacje jak: symbol grupy do załatwienia, numer biletu, data i czas pobrania biletu.
2. Następnie należy oczekiwać na wezwanie przydzielonego numeru, który zostanie wyświetlony na monitorze zamieszczonym w poczekalni przed wydziałem lub na sali obsługi. Dodatkowo, numer zostanie wywołany przez głośnik poprzez podanie numeru z biletu i numeru okienka, w którym zostanie obsłużona dana osoba.
Uwagi:
I.
Przed pobraniem biletu z automatu biletowego prosimy o uważne zapoznanie się z grupami spraw możliwych do załatwienia w systemie, tj.:
Grupa A : REJESTRACJA, WYREJESTROWANIE, WYMIANA DR I TR, WTÓRNIKI
1. Rejestracja pojazdów
2. Wymiana dowodu rejestracyjnego
3. Wtórniki dokumentów lub tablic
4. Wyrejestrowanie pojazdu (demontaż, kradzież, wywóz za granice, trwała utrata)
5. Czasowe wycofanie z ruchu
Grupa B : ODBIÓR DOKUMENTÓW, ZGŁASZANIE SPRZEDAŻY, GAZ, HAK I INNE
1. Odbiór stałego dowodu rejestracyjnego
2. Adnotacje w dowodzie rejestracyjnym (gaz, hak, współwłaściciel, itp.)
3. Zgłaszanie zbycia pojazdu (sprzedaż pojazdu)
4. Odbiór zatrzymanego przez Policję dowodu rejestracyjnego
Grupa C : PRAWO JAZDY
II.
• bez kompletu dokumentów przewidzianych przepisami złożenie wniosku będzie niemożliwe;
• szczegółowy opis możliwych do załatwienia spraw i sposób ich załatwienia w wydziale, znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej;
• godziny, w których automat biletowy wydaje bilety to:
(dla grupy spraw A+C) poniedziałek - piątek: 8.25 – 14.25 oraz wtorek: 8.25 – 16.30
(dla grupy spraw B) poniedziałek -piątek: 8.25 – 15.00 oraz wtorek: 8.25 – 17.00
• w przypadku nie stawienia się przy okienku po trzykrotnym wywołaniu przez system, odnotowuje on rezygnację z umówionej wizyty (interesant musi ponownie pobrać bilet).
Internetowy system umawiania wizyt w Wydziale Komunikacji i Transportu
System zarządzania kolejką umożliwia rezerwację kolejki do załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu poprzez Internet. W celu skorzystania z Internetowego systemu umawiania wizyt w Wydziale Komunikacji i Transportu w Opocznie wymagana jest jednorazowa rejestracja na portalu: rezerwacja.opocznopowiat.pl lub poprzez link umieszczony na stronie Internetowej Starostwa Powiatowego w Opocznie: www.opocznopowiat.pl
Podczas rejestracji na portalu rezerwacja.opocznopowiat.pl należy wybrać rodzaj sprawy jaką chcemy załatwić w Wydziale, wybrać datę wizyty w urzędzie (możliwa rezerwacja terminu na 7 dni do przodu), następnie wybrać godzinę o której chcemy przyjść do urzędu, podać imię i nazwisko oraz adres email, na który ma zostać przesłane potwierdzenie rezerwacji. Na koniec rejestracji należy zapoznać się z krótkim regulaminem i zaakceptować go.
Automatycznie zostanie wysłana wiadomość na podany podczas rejestracji adres email, potwierdzająca rezerwację kolejki na dany dzień i godzinę oraz kod aktywujący. Otrzymaną wiadomość należy potwierdzić lub anulować na podany w informacji jeden z linków.
W przypadku poprawnie przeprowadzonej rejestracji pojawi się komunikat potwierdzający rezerwację i informujący o tym, że aby otrzymać bilet należy w biletomacie w zakładce „Rezerwacja Internetowa” wpisać otrzymany kod aktywujący i odebrać bilet.
W wybranym dniu, na około 10 minut przed umówioną wizytą należy pojawić się w Wydziale Komunikacji i Transportu. W biletomacie wybrać odpowiednią (żółtą) zakładkę „Rezerwacja Internetowa”, poprawnie wpisać przesłany kod aktywacyjny odebrać bilet i oczekiwać na wezwanie przydzielonego numeru biletu przez pierwsze wolne stanowisko.
Uwagi:
• kod aktywujący ważny jest przez 30 minut od umówionej godziny, jeśli nie zostanie aktywowany przepada;
• interesanci umówieni przez Internet mają wyższy priorytet przed wszystkimi oczekującymi;
• w przypadku nie stawienia się na wywołanie przez system w określonej godzinie, system odnotowuję rezygnację z umówionej wizyty (interesant musi umówić następną wizytę w innym terminie lub pobrać normalny bilet);
• godziny na które przyjmowane są rezerwacje to:
poniedziałek – piątek : 9.00 – 14.00
• rezerwacji dokonuje się z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem, maksymalnie na 7 dni do przodu.