Opoczno

02-11-2018

Wyślij link mailem
grafika

W dniach 19-26 października 2018 roku odbyła się druga część wymiany z Włochami. Uczniowie naszej szkoły polecieli do nadmorskiego miasta o nazwie Pescara.

Po przybyciu na lotnisko zostaliśmy przywitani przez naszych włoskich przyjaciół i ich rodziny. Następnie pojechaliśmy do naszych nowych domów, gdzie zjedliśmy lunch. Podczas wieczornego obiadu odbyło się uroczyste przywitanie wszystkich uczestników wymiany. Jedliśmy tradycyjne włoskie dania np. arrosticini, chleb z oliwą i dodatkami. Po zjedzonym posiłku odbyły się wspólne tańce.

Następnego dnia rano mieliśmy wspólne śniadanie w szkole, gdzie do wyboru były słodkie lub słone potrawy. Pełni sił po zjedzonym posiłku wybraliśmy się do „ Museo delle Genti d’Abruzzo”. Po długim pobycie w muzeum udaliśmy się nad morze i zjedliśmy tam lunch. Mieliśmy zorganizowane różne zabawy m.in. siatkówkę, piłkę nożną.

Kolejnego dnia spotkało nas nieoczekiwane zdarzenie. Z powodu powodzi zamknięto szkoły i cały dzień spędziliśmy w domach.

We wtorek wybraliśmy się do Rzymu! Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia placu św. Piotra, który pozytywnie nas zaskoczył swoją architekturą, wielkością a także liczbą ludzi, która się tam znajdowała. Nie zabawiliśmy tam długo, gdyż, chcąc zobaczyć jak najwięcej, udaliśmy się na   Piazza Navona. Tam podziwialiśmy Fontannę dei Quattro Fiumi autorstwa Berniniego. Następnie zwiedziliśmy Palazzo Madama, Panteon, Fontanę di Trevi, i oczywiście słynne na cały świat Colosseum, które nas zachwyciło swym majestatem i pięknem oraz Forum Romanum. Siedzieliśmy przy blaskach zachodzącego słońca i podziwialiśmy cuda starożytnego Rzymu, nie wierząc, że tu jesteśmy!!!

Kolejnego dnia były zorganizowane zajęcia w szkole,  m.in. fizyka i zajęcia sportowe. Mieliśmy okazję wykazać się w różnych dyscyplinach oraz po prostu czerpać z tego radość i zawiązać między sobą lepsze relacje, gdyż w wielu momentach musieliśmy obdarzyć się nawzajem zaufaniem i wykazać współpracą. Po dniu spędzonym w szkole wszyscy spotkaliśmy się na plaży a następnie poszliśmy na wspólny obiad.

Kolejnego, przedostatniego dnia pojechaliśmy ma wycieczkę do Bolognano,  gdzie mogliśmy zobaczyć produkcję wina w jednej z najsłynniejszych winiarni włoskich.  Następnie pojechaliśmy do  opactwa św. Klemensa, które pochodzi z VIII w. i jest przykładem surowego stylu romańskiego.

Po powrocie do Pescary poszliśmy do szkoły, gdzie nasi włoscy przyjaciele przybliżyli nam zajęcia z chemii oraz robotyki, co sprawiło nam wiele frajdy i nauczyło wielu przydatnych rzeczy. Na zakończenie tej niesamowitej i niezapomnianej przygody wszyscy wybraliśmy się na uroczystą kolację, która była punktem kulminacyjnym naszej wymiany.

Niestety nadszedł ostatni dzień naszej wymiany! Rano spotkaliśmy się jeszcze, by zrobić ostatnie zakupy, pożegnać się z piękną pogodą i robiącym niesamowite wrażenie Morzem Adriatyckim. O godzinie 13  spotkaliśmy się po raz ostatni całą grupą na lotnisku. Podczas pożegnania nie brakowało łez ani chusteczek, gdyż jedna z włoskich  mam  zaopatrzyła nas w około  trzydzieści ich paczek. Było to pożegnanie pełne emocji, gdyż wszyscy zżyliśmy się i traktowaliśmy jak jedna wielka rodzina !

Arrivederci l’ Italia !!!

tekst i foto: I LO w Opocznie

Wyślij link mailem

no kl.png
Nasze Wydawnictwa
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.