Opoczno

Czwartek/02.5.2024
|Longiny, Toli, Zygmunta
3.JPG
Przebudowa drogi powiatowej nr 1501 E na odcinku Mniszków – Zajączków
23-02-2012
 
 
 
 
Wyślij link mailem

klu
 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego


Projekt
Przebudowa drogi powiatowej nr 1501 E na odcinku Mniszków – Zajączków włączająca tereny strefy ekonomiczno- przemysłowej w krajowy system transportowy

Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013
Oś priorytetowa: I – Infrastruktura transportowa
Działanie: I.1. Drogi

Okres realizacji:15.12.2009 r. – 31.12.2010 r. 
Beneficjent Projektu: Powiat Opoczyński
Całkowity koszt projektu: 5 486 890,64 PLN
Kwota dotacji rozwojowej EFRR: 4 107 381,32 PLN
Kwota budżetu jednostki samorządu terytorialnego: 1 379 509,32 PLN

Umowa o dofinansowanie projektu nr UDA-RPLD.01.01.00-00-061/09-00 została podpisana w dniu 30 czerwca 2009 roku pomiędzy Województwem Łódzkim, w imieniu którego działa Zarząd Województwa Łódzkiego reprezentowany przez Pana Artura Bagieńskiego – Wicemarszałka Województwa Łódzkiegoi Panią Elżbietą Hibner – Członka Zarządu Województwa Łódzkiego a Powiatem Opoczyńskim reprezentowanym przez Pana Józefa Roga – Starostę Opoczyńskiego i Pana Jana Wieruszewskiego – Wicestarostę Opoczyńskiego.

Przedmiotem projektu była przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1501 E Mniszków 
– Zajączków o długości 4,853 km. Inwestycja maiała charakter liniowy i zostanła zrealizowana 
w istniejącym pasie drogi. 
Przebudowany odcinek drogi powiatowej 1501E Mniszków – Zajączków będzie posiada następujące parametry techniczne:
- obciążenie: KR3
- przekrój półuliczny i szlakowy
- szerokość jezdni: 6,0m (na włączeniu w drogę krajową: 6,5m), z rozszerzeniami na łukach
- spadek poprzeczny jezdni: daszkowy na prostej, a na łukach jednostronny 2% - 4,5%
- spadek poprzeczny chodnika 2% w kierunku jezdni
- szerokość pobocza 1m
- spadek poprzeczny pobocza 6%
Istniejąca jezdnia została wzmocniona warstwą ścieralną z betonu asfaltowego grubości 5cm oraz warstwą wiążącą z betonu asfaltowego grubości 6cm. Zostały wykonane zatoki o szerokości 3,0m i spadku poprzecznym 2% w kierunku jezdni. Zatoki zostały oddzielone od jezdni krawężnikiem najazdowym. Nawierzchnia zatok została wykonana z kostki granitowej. W ramach projektu zostały przełożone istniejące chodniki z kostki wibroprasowanej oraz wykonane nowe. Zostały również wykonane zjazdy gospodarcze do granicy pasa drogowego, umocnione pobocza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, grubości 10 cm. Chodniki i zjazdy gospodarcze zostały wszędzie tam gdzie to jest konieczne zamknięte betonowymi obrzeżami wibroprasowanymi. Jezdnia została obramowana krawężnikami z betonu wibroprasowanego. Na przejściach dla pieszych zostały wykonane krawężniki najazdowe.
Zastosowane zostały rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników infrastruktury drogowej: poszerzenie jezdni, uporządkowanie poboczy, wykonanie zatok komunikacji zbiorowej, przełożenie istniejących chodników oraz wykonanie nowych, oznakowanie poziome i pionowe drogi, zjazdy gospodarcze, obrzeża, krawężniki. Rodzaj zastosowanych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo został dostosowany do lokalnych uwarunkowań i charakteru ruchu. Przebudowa nawierzchni wpłynęła na zwiększenie przepustowości drogi.
Przebudowa drogi stanowi układ komunikacyjny poprzez połączenie od drogi krajowej nr 12 w miejscowości Mniszków w kierunku Zajączkowa, następnie projektowaną drogą gminną przez Syski do Kopalni Przeróbki Piasku. 
Przebudowany odcinek drogi powiatowej nr 1501E stanowi dojazd do następujących terenów inwestycyjnych:
- Kopalnia Grudzeń Las Sp. Z o.o., oddział przeróbki piasku Syski o powierzchni ok. 650 ha na terenie eksploatowane są złoża piasków kwarcowych
- zakłady Nova Ceramika i Cer-Rol Sp. Z o.o. zlokalizowane w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Starachowice o powierzchni 4,0346 ha położonej w Mniszkowie, Zakłady zajmują się produkcją płytek ceramicznych
- Zakład ceramiczny Cer-Art. Studio sp. Z o.o. zakład zajmuje się produkcją płytek ceramicznych
Droga przebiega również przez rozpoznanie i udokumentowanie złoża piasków kwarcowych. Zapewnienie funkcjonalnego dostępu do istniejących i potencjalnych terenów inwestycyjnych powinno mieć pozytywny wpływ na lokowanie na terenie powiatu opoczyńskiego nowych inwestycji, a tym samym na generowanie kolejnych miejsc pracy.
Realizacja projektu znacząco wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego



 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.