Opoczno

Poniedziałek/20.5.2024
|Bazylego, Bernardyna, Krystyny
1.jpg
Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opocznie z zakresu profilaktyki, kierowana do nauczycieli i rodziców uczniów szkół podstawowych, gimnazjum, szkół średnich na rok szkolny 2011/2012.
23-02-2012
 
 
 
 
Wyślij link mailem

OPOCZNO

Pedagog mgr Dorota Wiktorowicz, psycholog mgr Patrycja Olędzka

I. Oferta tematyki spotkań z rodzicami i nauczycielami z zakresu profilaktyki – formy warsztatowe.

  1. Co mogę zrobić, żeby uchronić moje dziecko przed sięganiem po narkotyki czy inne środki odurzające? STOP uzależnieniom – warsztat 1-2 godziny.
  2. Jak radzić sobie z agresją innych? Co to jest asertywność? – warsztat 1-2 godziny.
  3. Przemoc i agresja – jak zapobiegać powstawaniu zachowań agresywnych – warsztat 1-2 godziny.
  4. Agresja – zmora naszych czasów. STOP agresji – warsztat 1-2 godziny.
  5. Przemoc i agresja – ich wpływ na wychowanie dziecka – warsztat 1-2 godziny.
  6. Bezpieczeństwo psychiczne – agresja werbalna, komunikacja rodzica z dzieckiem – warsztat 1-2 godziny.
  7. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów i sposoby radzenia sobie z nimi – stres i nerwice- warsztat 1-2 godziny.
  8. Czy dzieci lubią być bite? – warsztat 1-2 godziny.
  9. Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty – warsztat 1-2 godziny.

II. Oferta zajęć dla uczniów: pogadanki, warsztaty profilaktyczne – tematyka do uzgodnienia z wychowawcą.

III. Zajęcia grupowe dla dzieci zdolnych klas III-IV szkół podstawowych – trening twórczości; prowadzące pedagog mgr Dorota Wiktorowicz, psycholog mgr Patrycja Olędzka.

IV. Punkty konsultacyjne w szkołach: doradztwo zawodowe; prowadząca Patrycja Olędzka.

V. Oferta pogadanek dla rad pedagogicznych (D. Wiktorowicz):

  1. Uczeń z trudnymi zachowaniami w szkole:

- rozwiązywanie konfliktów w relacjach z dziećmi,

- budowanie strategii korygującej,

- umiejętności terapeutyczne nauczycieli,

- praca zespołów nauczycieli uczących w klasie.

  1. Przemoc w szkole:

- jak rozpoznać ofiarę i sprawcę,

- rozmowa z uczniem stosującym przemoc – „metoda wspólnej sprawy”,

- rozmowa z uczniem – „ofiarą prowokującą”, „ofiarą klasyczną”,

- metoda bez obwiniania,

- kontrakt z uczniem.

  1. Działania wobec uczniów – ofiar przemocy w szkole:

- - rozmowa z ofiarami przemocy,

- włączenie ofiar przemocy w aktywność klasową,

- stosowanie debriefingu (grupy dla ofiar przemocy).

 

Psycholog mgr Grażyna Miękus

  1. Punkty konsultacyjne:

- doradztwo zawodowe dla uczniów gimnazjum i liceum ogólnokształcącego (konsultacje indywidualne, warsztaty i pogadanki dla grup klasowych)

  1. Dyżur psychologiczny w szkołach w czasie tzw. dni otwartych.
  2. Spotkania tematyczne dla rodziców dotyczące problemów wychowawczych, np.:

„Jak budować autorytet rodzicielski?”

„Przygotowanie dziecka do radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych”

  1. Konsultacje dla nauczycieli w szkołach dotyczące aktualnych problemów edukacyjno – wychowawczych.
  2. Spotkania z młodzieżą klas maturalnych omawiające sposoby radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym.

 

Pedagog mgr Marta Milczarczyk

  1. Oferta zajęć dla uczniów:

- program profilaktyczny przeciwdziałania narkomanii „Wybieram życie:

- warsztaty profilaktyczne nt. uzależnień, przemocy (papierosy, alkohol, narkotyki, hazard, sekty).

  1. Prowadzenie Młodzieżowej Grupy Wsparcia działającej przy poradni.
  2. Oferta dla rodziców (pogadanki i prelekcje):

- jak rozpoznać czy dziecko sięga po środki psychoaktywne

- sygnały ostrzegawcze; skutki zażywania środków psychoaktywnych przez młodzież.

 

Pedagog mgr Katarzyna Banasik

  1. Warsztaty psychoedukacyjne „Szkoła dla rodziców i wychowawców”.
  2. Pogadanki dla rodziców i nauczycieli nt. jak pracować z dzieckiem dyslektycznym.
  3. Prezentacja dla rad pedagogicznych: „Konstruktywna konfrontacja jako sposób radzenia sobie z zachowaniami prowokacyjnymi uczniów”.

 

DRZEWICA

Pedagog mgr Urszula Kudyba

- zajęcia integracyjno – adaptacyjne w gimnazjum – kl. I,

- zajęcia zawodoznawcze – kl. III gimnazjum,

- zajęcia zawodoznawcze „Autoprezentacja” – kl. III liceum, kl. IV technikum,

- zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień „Nie truję się” – gimnazjum,

- zajęcia edukacyjno – profilaktyczne „Biorę odpowiedzialność” – kl. II gimnazjum,

- zajęcia wychowawczo – profilaktyczne „Zagrożenia nowej wiary – wpływ grup destruktywnych na młodzież” – uczniowie liceum, technikum,

- zajęcia edukacyjno – rozwojowe „Skuteczne techniki uczenia się i szybkiego czytania” – uczniowie gimnazjum,

- możliwość uzgodnienia innych tematów wg zapotrzebowania szkół i nauczycieli.

 

Psycholog mgr Monika Madej

  1. Zajęcia integracyjno- adaptacyjne w klasach I gimnazjum.
  2. Zajęcia zawodoznawcze w klasach III gimnazjum.
  3. Zajęcia ogólnostymulujące rozwój dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
  4. Badania wzroku wg programu „Widzę”.

 

Pedagog mgr Grażyna Chałubińska

I.                    Zajęcia profilaktyczno – edukacyjno – wychowawcze w klasach I-III szkoły podstawowej.

Klasa I

  1. Zajęcia integracyjno – adaptacyjne 2 godziny.
  2. Moje intymne części ciała. Dobry i zły dotyk. 2x 24 min
  3. Uwaga! Obcy. Nie wpuszczam obcych do domu. 2x 45 min.

Klasa II

  1. Moja rodzina – prawa, obowiązki i zadania członka rodziny 3x45 min.
  2. Czy „inny” znaczy „gorszy”? – przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
  3. Co mam w środku? – umiejętność współpracy 2x45 min.

Klasa III

  1. Rozpoznajemy swoje i cudze uczucia – 2 godziny.
  2. Komunikacja społeczna – porozumiewanie się z ludźmi, przekazywanie i odczytywanie sygnałów niewerbalnych – 2 godziny.
  3. Dbamy o zdrowie – 2 godziny.
  4. Asertywność – uczymy się mówić NIE – 2 godziny.

 

II.                 Stres egzaminacyjny – sposoby radzenia sobie z nim: miniwykład, relaksacja; klasa VI, III gimnazjum i klasa maturalna.

III.               Diagnoza ryzyka dysleksji dzieci 5-6 lat.

IV.              Prelekcje tematyczne:

  1. Dojrzałość szkolna,
  2. Dziecko w cyberprzestrzeni,
  3. Dysleksja, dysorotografia, dysgrafia,
  4. Agresja – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.

Zajęcia profilaktyczno – edukacyjno – wychowawcze w klasach IV-VI:

  1. współdziałanie
  2. samodzielność
  3. motywowanie
  4. rozwiązywanie konfliktów
  5. zdrowie
  6. agresja
  7. radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
  8. stres
  9. bezpieczeństwo
  10. kreatywność
  11. obrzędowość.

 

Alina Minkina

  1. Przesiewowe badania logopedyczne dzieci 5 i 6-letnich
  2. Przesiewowe badania słuchu wg programu multimedialnego „Słyszę” dla uczniów kl. 0.
  3. Logopedyczne zajęcia pokazowe na terenie szkół i przedszkoli.
  4. Prelekcje dla rodziców na temat:

- „Wady wymowy – przyczyny i zapobieganie”

- „Rozwój mowy dziecka”

 

 


Zgłoszenia przyjmowane będą do końca września 2011r. drogą e-mailową, telefoniczną lub poprzez złożenie pisemnego zapotrzebowania na dany rodzaj zajęć - prosimy podać planowany miesiąc spotkania.



 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.