Opoczno

Niedziela/22.12.2024
|Bożeny, Drogomira, Zenona
3.JPG
Ewaluacja projektu - I Cykl
23-02-2012
 
 
 
 
Wyślij link mailem
efs1
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego

Powiat Opoczyński
w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych 
Program Operacyjny Kapitał Ludzki realizuje projekt:

„Zrozumieć tekst – zrozumieć człowieka. Wspieranie aspiracji edukacyjnych młodzieży z powiatu opoczyńskiego”

Ewaluacja koncentrowała się na analizie rezultatów oraz skutków realizacji programu dodatkowych zajęć. W badaniu ewaluacyjnym wzięło udział 180 uczniów/uczennic biorących udział w I edycji projektu. Byli to uczniowie/uczennice klas I-III liceum ogólnokształcącego i profilowanego z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Opocznie. Głównym celem projektu było podniesienie w czasie 20 miesięcy u 260 uczniów/uczennic szkoły ponadgimnazjalnej z terenu powiatu opoczyńskiego poziomu PODSTAWOWYCH I KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH: czytania ze zrozumieniem, tworzenia tekstu oraz doskonalenia kompetencji komunikacyjnych i społecznych o kluczowym znaczeniu dla kontynuowania nauki oraz wyboru ścieżki zawodowej. Cel ten jest realizowany bezpośrednio poprzez zajęcia wyrównawcze oraz dodatkowe pozalekcyjne z języka polskiego i komunikacji interpersonalnej. Ponadto zajęcia z Modułu II poszerzono dodatkowo o zakres przygotowujący do aktywnego funkcjonowania oraz ułatwienia wyboru ścieżki zawodowej. Celem tych działań jest pobudzenie aspiracji i zainteresowań uczniów/uczennic w zakresie wykraczającym poza treści zawarte w podstawach programowych poszczególnych przedmiotów. Działania w tym obszarze nakierowane są na umożliwienie uzyskania i wykorzystania przekazanych informacji w procesie dalszego kształcenia. 
Duża grupa uczniów/uczennic za najważniejszy aspekt zajęć realizowanych w ramach projektu uznaje rezultaty miękkie, takie jak:

  • Wzrost motywacji do działania – 76,57% (dziewczęta 79,84%, chłopcy 67,39%)
  • Wzrost koncentracji i zaangażowania w naukę – 86,29% (dziewczęta 87,60%, chłopcy 82,61%)
  • Wyższe edukacyjne i osobiste aspiracje – 84% (dziewczęta 87,59%, chłopcy 73,91%)
  • Wzrost satysfakcji z pokonania trudności związanych z przygotowywaniem się do egzaminu maturalnego – 90,29% (dziewczęta 92,27%, chłopcy 84,78%)
Według ankietowanych otrzymane materiały dydaktyczne są dla 70,86% przydatne w nauce (dziewczęta 73,64%, chłopcy 63,04%). Dużym sukcesem organizowania w/w zajęć są wyniki ankiety, według których dla 71,43% badanych zdobyta wiedza jest bardzo przydatna (dziewczęta 73,64%, chłopcy 65,22%).


Ankietowani ocenili również bardzo wysoko:
  • atmosferę panującą na zajęciach – 82,86% (dziewczęta 87,60%, chłopcy 69,57%)
  • sposób prowadzenia zajęć – 78,86% (dziewczęta 81,40%, chłopcy 71,74%)
  • zasadność organizowania zajęć współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – 100% (dziewczęta 100%, chłopcy 100%)
Reasumując uczestnicy/uczestniczki projektu są zadowoleni z organizacji zajęć pozalekcyjnych. Przyjęte kryteria ewaluacji pozwoliły na weryfikację adekwatności i efektywności prowadzonych zajęć względem potrzeb uczniów/uczennic, skutecznego podnoszenia podstawowych umiejętności oraz kompetencji o istotnym znaczeniu dla kontynuowania nauki.

 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.