Opoczno

Niedziela/22.12.2024
|Bożeny, Drogomira, Zenona
3.JPG
Ewaluacja projektu
23-02-2012
 
 
 
 
Wyślij link mailem
efs3

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

„Wysokie kwalifikacje zawodowe – szansą na atrakcyjną pracę”

W projekcie „Wysokie kwalifikacje zawodowe – szansą na atrakcyjną pracę” wzięło udział 105 uczniów/uczennic. Zajęcia prowadzone były w siedmiu grupach. Ankietę ewaluacyjną przeprowadzono trzykrotnie podczas realizacji projektu. Celem przeprowadzonych ankiet było: poznanie oczekiwań i potrzeb respondentów dotyczących dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z przedmiotów ekonomicznych oraz ocena realizacji w/w zajęć. Co dwa miesiące odbywały się spotkania ewaluacyjne, których celem było zapoznanie nauczycieli prowadzących zajęcia z wynikami przeprowadzonych badań oraz wypracowanie wniosków do wdrożenia w trakcie zajęć. Trzykrotnie sprawdzono wiedzę i umiejętności wszystkich uczniów/uczennic za pomocą testu diagnostycznego, sprawdzianu środkowego i egzaminu końcowego. Wszystkie w/w formy zostały przygotowane pod kątem standardów egzaminacyjnych i uwzględniały treści programowe odpowiednie dla poszczególnych grup. Dwukrotnie uczniowie/uczennice klas czwartych pisali egzamin próbny potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Jego celem było sprawdzenie wiedzy i umiejętności uczniów/uczennic z przedmiotów zawodowych. Egzamin również został przygotowany pod kątem standardów egzaminacyjnych.

Na zakończenie w/w projektu został opracowany raport ewaluacyjny, z którego wynika, iż:
  • 105 uczniów (63K i 42M) poszerzyło swoją wiedzę z zakresu ekonomii
  • 63% uczestników (61%K i 66%M) otrzymało powyżej 70% punktów na egzaminie kończącym zajęcia
  • 77% uczestników (68%K i 91%M) zajęć z klas IV zdecydowało się na podejście do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
  • O 43 punkty procentowe wzrósł wskaźnik zdawalności egzaminu zawodowego
  • 90% uczestników (93%K i 90%M) zaangażowało się we własny rozwój
  • U 70% uczestników (78%K i 60%M) nastąpił wzrost pewności siebie
  • U 70% uczestników (80%K i 57%M) wzrósł poziom samooceny i samoakceptacji
  • Wyższe aspiracje zawodowe i osobiste – u 70% uczestników (71%K i 62%M)
Z opracowanego raportu ewaluacyjnego wynika, iż cele i rezultaty założone w projekcie zostały osiągnięte. Zajęcia spełniły oczekiwania wśród respondentów w stopniu dobrym i bardzo dobrym. Wszyscy uczniowie/uczennice dzięki udziałowi w zajęciach poszerzyli swoją wiedzę i umiejętności z zakresu ekonomii.

 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.