Opoczno

Piątek/17.5.2024
|Brunony, Sławomira, Wery
1.jpg
Zrozumieć tekst - zrozumieć człowieka. Raport II
23-02-2012
 
 
 
 
Wyślij link mailem
zma1

Powiat Opoczyński 

w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych  Program Operacyjny Kapitał Ludzki realizuje projekt:

„Zrozumieć tekst – zrozumieć człowieka. Wspieranie aspiracji edukacyjnych młodzieży z powiatu opoczyńskiego”

W  połowie II Cyklu ww. projektu zostało przeprowadzone drugie badanie ewaluacyjne. Ewaluacja mid – term koncentruje się na analizie śródrocznej pracy uczestników/uczestniczek projektu, jednocześnie po raz pierwszy podlegają ocenie rezultaty założone w projekcie . 

W bieżącym badaniu ewaluacyjnym udział wzięło 179 uczestników/uczestniczek projektu: 140 dziewcząt oraz 39 chłopców. 

Z przeprowadzonej ewaluacji  mid – term w II Cyklu projektu wynika, iż realizacja niniejszego projektu przyczyniła się do wzrostu:

• poziomu motywacji i zaangażowania w naukę wśród 55% dziewcząt i 48,72% chłopców, 

• zaufania we własne możliwości wśród 55,14% dziewcząt i 53,85% chłopców, 

• zadowolenia z siebie i swoich możliwości wśród 60,71% dziewcząt i 53,85% chłopców

• poziomu osobistych i edukacyjnych aspiracji wśród 55,71% dziewcząt i 53,85% chłopców.

Śródroczne badanie wskazuje na wzrost założonych w projekcie  umiejętności 

z zakresu nauczania języka polskiego:

• czytania ze zrozumieniem u 45,25% uczniów/uczennic (dziewczęta 47,14%, chłopcy 38,46%), 

• tworzenia prac typu maturalnego u 48,61% uczniów/uczennic (dziewczęta 50,71%, chłopcy 41,03%), 

• analizy interpretacji dzieł literackich i publicystycznych u 52,51% uczniów/uczennic (dziewczęta 56,43%, chłopcy 38,46%),

• porozumiewania się w różnych sytuacjach u 49,72% uczniów/uczennic (dziewczęta 52,86%, chłopcy 38,46%).

Z raportu wynika również, iż uczniowie/uczennice bardzo dobrze oceniają poszczególne aspekty prowadzonych zajęć tj.:

• atmosferę panującą na zajęciach,

• indywidualne podejście do uczniów, 

• otwartość na potrzeby uczniów/uczennic,

• sposób przekazywania wiedzy przez prowadzącego zajęcia.

Powyższa analiza uzyskanych danych wskazuje iż 89,94% uczniów/uczennic jest zadowolonych z udziału w zajęciach pozalekcyjnych z języka polskiego. Według 89,38% ankietowanych ww. zajęcia są przydatne, gdyż przygotowują one uczniów/uczennice do lepszego zdania egzaminu dojrzałości jak również do lepszych ocen końcoworocznych z języka polskiego.

Reasumując realizacja projektu przyczynia się do zaspokajania aspiracji edukacyjnych uczniów/uczennic zdolnych, ambitnych, planujących zdawanie egzaminu z języka polskiego na poziomie rozszerzonym oraz zaspokajania potrzeb edukacyjnych uczniów/uczennic mających problemy z nabyciem podstawowych umiejętności z języka polskiego.

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA

smol1

 

 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.