Opoczno

Czwartek/02.5.2024
|Longiny, Toli, Zygmunta
1.jpg
Przystanek Opoczno Południe
04-02-2013
 
 
 
 
Wyślij link mailem

Szybkie połączenie Opoczna z Warszawą, Krakowem i Katowicami staje się faktem. W dniu dzisiejszym, 4 lutego 2013 roku podpisane zostało porozumienie w sprawie przygotowania do realizacji zadania inwestycyjnego pt. „Budowa peronu wraz z niezbędną Infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów". Pod porozumieniem podpisy złożyli - w imieniu Urzędu Marszałkowskiego marszałek Witold Stępień, ze strony Powiatu Opoczyńskiego starosta Marek Ksyta i wicestarosta Józef Róg oraz burmistrz Miasta Opoczno Jan Wieruszewski. Jest to zwieńczenie wieloletnich aktywnych działań na rzecz budowy przystanku samorządu miejskiego i powiatowego.

Ze strony PKP podpisy złożyli Zastępca Dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Arkadiusz Arciszewski i Dyrektor Projektu w Zespole ds. modernizacji CMK PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Andrzej Janasz. Porozumienie parafowane zostało w obecności Wicemarszałka Sejmu RP Cezarego Grabarczyka, Wiceministera Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Andrzeja Massela i Wicemarszałka Województwa Łódzkiego Artura Bagieńskiego.

Budowa peronu na stacji Opoczno Południe, przygotowanie projektu oraz przebudowa niezbędnej infrastruktury technicznej stacji zostaną zrealizowane w latach 2013 – 2014. Zakres zaplanowanych na 2014 rok robót obejmie między innymi budowę peronu o długości 300 m i wysokości 76 cm, który będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, monitoring, urządzenia informacji podróżnych, oświetlenie i tablice na rozkłady jazdy. Prace obejmą również dojścia dla pieszych od strony południowej, monitoring, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przedłużenie tzw. toru odstawczego umożliwiającego postój składów pociągów rozpoczynających i kończących bieg na stacji Opoczno Południe z kierunku Tomaszowa Mazowieckiego a w przyszłości i z Łodzi. W ramach robót zaplanowano również przystosowanie pobliskiego wiaduktu do funkcji przejścia podziemnego. Zakończenie prac projektowych wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych zaplanowane jest na grudzień 2013 roku.

 

 

Zakres realizacji zadania

Województwo Łódzkie zobowiązuje się do:

- Patronatu nad realizacją Porozumienia

- Prowadzenia polityki transportowej umożliwiającej powiązanie infrastruktury kolejowej z drogową.

Powiat Opoczyński oraz Gmina Opoczno zobowiązują się do:

- Opracowania analizy efektywności ekonomicznej stacji.

- Prowadzenia polityki transportowej w zakresie utworzenia dogodnej obsługi stacji przez transport indywidualny oraz publiczny transport miejski i regionalny.

Gmina Opoczno zobowiązuje się do:

- Budowy sieci dróg dojazdowych i ciągów pieszych do stacji oraz dodatkowej infrastruktury w postaci parkingów i przystanków komunikacji miejskiej, równolegle z realizacją budowy peronu.

- Uwzględnienia w planie realizacji adaptacji budynku będącego własnością PKP S.A. na poczekalnię.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zobowiązuje się do:

- Uwzględnienia w analizach i innych opracowaniach wyników badań i analiz z zakresu zagadnień społeczno – ekonomiczno - gospodarczych opracowanych przez samorząd.

- Aktualizacji dokumentacji projektowej przekazanej przez Gminę Opoczno, dotyczącą przebudowy infrastruktury technicznej stacji, budowy peronu przy torze nr 4 oraz opracowanie dokumentacji projektowej i wykonania przejścia podziemnego dla pieszych uwzględniając możliwość przystosowania istniejącego obiektu inżynieryjnego w km 92,720 do funkcji przejścia podziemnego.

 

 

Realizacja zadania rozpocznie się w 2013 roku i trwać będzie do końca listopada 2014 roku. Od 2015 ruch pasażerski na CMK realizowany będzie składami Pendolino oraz pociągami EuroCity. Uruchomienie połączeń ze stacji Opoczno Południe planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014/15. Czas przejazdu z Opoczna do Warszawy wyniesie około 1 godziny, a do Katowic czy Krakowa – około 1 godziny i 30 minut.

W Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych zabezpieczono środki finansowe na lata 2013 - 2014 na budowę peronu wraz z przebudową infrastruktury technicznej stacji w wysokości 3.000.000,00 zł. Zakończenie budowy przystanku nastapi w 2014 roku a uruchomienie planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014 - 2015.

W załączniku publikujemy projekt kluczowy dotyczący poprawy dostępności wewnętrznej i zewnętrznej, warunków komunikacji w części południowo - wschodniej woj. łódzkiego i warunków dojazdu z terenu powiatu opoczyńskiego, piotrkowskiego, tomaszowskiego oraz ościennych koneckiego woj. świętokrzyskie i przysuskiego woj. mazowieckie do planowanej stacji osobowej Opoczno Południe na CMK nalężącej do sieci TEN-T poprzez przebudowę dróg powiatowych i gminnych oraz przebudowę infrastruktury obsługi podróżnych.

 

 
 
 
 
Wyślij link mailem
 
facebook-logo-transparent.png
youtube-logo.png
240px-F006.png
H.png
no kl.png
4-000001.png
1f.png
promuje_lodzkie_achromatyczne_uproszczone_800x518_72dpi.jpg
nbh.png
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Nasze Wydawnictwa
interregion_logo.png
sz.png
PO.png
A.png
s.png
sA.png
UP.png
Z.png
B.png
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie


Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuje powyższe warunki  

.